SUPERBOOOB blog
Davant d'aquesta il·lustració amb informació matemàtica poguérem dir com identificaríem un nombre decimal: DUEN UNA COMA... Però podíem contestar a l'interrogant de què era un decimal? Varem concloure que no.
Aixií doncs a una següent sessió per poder comprendre què és un dombre decimal, decidírem dur a la realitat les mides del bobsleigh per després reflexionar i poder comprendre què era un nombre decimal. Ens distribuirem per grups, duguérem metres i ens posàrem mans a l'obra:
![]() |
Alguns decidírem comprobar a la classe què havia que arribés a les longituds donades. |
![]() |
Altres fins a on arribava una línea de mides com la longitud |
- Per poder fer una longitud de 2'7 necessitàvem dos metres i un poc del tercer.
- Que la mida de l'altura, 0'6 m, no podia ser 6 cm però no era una altura suficient com perquè una persona pogués anar asseguda a un trineu. 0'6 metres són 60 cm.
- Que 3,8 és més llarg que 2'7.
- Qué per tenir una mida de 2`7 necessitem dos mobles de classe i encara un poquet més.
En tornar del pont decidírem posar en comú què enteníem nosaltres per nombre decimals, la posada en comú donà les següents conclusions:
Després ens hem anat a un instrument matemàtic com és el metre que té unitat que coneguem bastant, l'hem observat i ens hem adonat que:
- Que està xapat en trossos (Adela).
- Que cada tros del metre val lo mateix i és un centímetre (Sergi i Vicente).
- Dins aquest metre hi ha 100 parts que són 100 centímetres (Maria).
- Hem observat que dins cada cm hi ha 10 parts més petites, són els milímetres (Lucia).
- Si agafem 10 cm tenim 1 decímetre (Mònica)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada